est eng

 

1-2/2010 1-2/2010

I

FOOKUS
töö(tus)
nats(ionalism)
ida(euroopa)
sugu
pop

Koondatute Kunsti Keskus

Airi Triisberg teeb sissejuhatuse ühte tudengiprojekti kätketud poliitilistesse võimalustesse
loe artiklit

Töö lõpp: pronksiöö ball, kinnisvaramulli pop ja töötuse bluus

Andreas Trossek läheb Tallinna Kunstihoonesse vaatama Anders Härmi kuraatorinäitust “Blue-Collar Blues”, aga leiab end vahepeal millegipärast Statistikaameti ukse tagant

Räägime rahvuslusest: rahvusroboti ja küberpungi vahel

Anneli Porri analüüs olukorrast riigis ehk miks on kolm aastat pärast “pronksiööd” oluline rääkida rahvuslusest

Ida-Euroopa pale Transitlandi videoarhiivis

Ida-Euroopa videokunsti arhiivil ja selle esitlusnäitusel Budapestis on nii haaret kui kaalu, kinnitab Margaret Tali

Naised munadega

Heie Treier analüüsib soo temaatikaga tegelevaid näitusi Viinis ja Tallinnas
loe artiklit

Miks “POPkunst Forever!”?

Kumu kunstimuuseumi direktor Anu Liivak annab näituse “POPkunst Forever!” baasil põhjaliku ülevaate popkunsti tulekust raudse eesriidega piiratud Nõukogude Eestisse

Pürgimus

Kaire Nurga süvaintervjuu popiklassiku Kaarel Kurismaaga

II

TEOORIA JA PRAKTIKA
teooria (glo)
konverents (est-usa)
analüüs (fra)
parktika (usa)
esteetika (jap-est)
projekt (est)

Piin ja leevendus: “-ismide” lõpp ja “ebapuhaste” hegemoonia algus

Jörg Heiseri kiirekskursioon läbi viimase poolsajandi kunstiloo
loe artiklit

Kunstiteadlaste “geograafiakonverents”

Mõtteid ja vahekokkuvõtteid Tallinnas toimunud konverentsi “The Geographies of Art History in the Baltic Region” kuulajate tagareast pani kirja Kristina Jõekalda

Laurel Nakadate väiksed eksortsismid

Karin Laansoo tutvustab Laurel Nakadate videoloomingut, kes oli Tallinnas seoses konverentsiga “Art, Image, and Exploitation”

Tuulevaikus prantsuse tänapäeva kunstis

Paul Bernard annab kriitilise ülevaate Prantsusmaa tänapäeva kunstiareenist

Küla algab linnas

Paul Bernard ja Alo Paistik usutlemas Dijoni Kaasaegse Kunsti Keskuse juhatajat Eric Troncyd
loe artiklit

Puuduv lugu, ainult kangelane: Zidane ja kunsti mäng

Zoe Stillpass asetab laiemasse konteksti linateose “Zidane: A 21st Century Portrait”

Jack Early hiline tagasitulek

Karin Laansoo vaimustub kunagise New Yorgi kunstitähe comeback’ist

I am going to Miami, welcome to Miami

Sandra Jõgeva raport: Art Container at Fountain Art Fair in Miami, 3.–6. 12. 2009

Taani messias Ameerika getos

Näitusel “Faith, Hope and Love–Jacob Holdt’s America” käis Carl-Dag Lige

Jaapan kui ideaalse ruumi sümbol Tõnis Vindi kunstis ja ruumiteoorias

Elnara Taidre ekskurss Eesti 20. sajandi avangardiklassiku Tõnis Vindi loomingu orientaalsetesse tagapõhjadesse

III

ARVUSTUSED
näitused
uus trükis

Krista Mölder ja visuaalse teksti mõnu

Elnara Taidre analüüsib Krista Möldri fotosid ja nende vahekordi teooriaga
loe artiklit

Alice Kase dialoog maalikunstitraditsiooniga

Eero Kangor süüvib Alice Kase kummastavasse realismi
loe artiklit

Vastandite vahel on peegel

Silja Saarepuu ja Villu Plingi väljapanek “Aknal”, mis on valik aastail 2004–2010 valminud töödest, läheb korda Siramile
loe artiklit

Jevgeni Zolotko ruumiuuringud

Ellu Maar uurib ruumiinstallatsiooni “Hall signaal/Retort2”
loe artiklit

19.03.2010

Andreas Trossek vaatab Flo Kasearu ja Tõnis Saadoja ühisnäitust “21.05.09 ja 14.06.09”
loe artiklit

Surnult sündinud superstaar Stiv

Näituse “Stiv, superstaar” final deathmatch: ”Maria Juur vs Madis Luik & Jarmo Nagel
loe artiklit

“In Vicinity” ehk mida me ostsimegi

Liina Siib vaatleb Paul Kuimeti debüütnäitust valglinnastumisest

loe artiklit

Mõisteline meelelisus ja meeleline mõistelisus

Margus Ott mõtleb lahti Raoul Kurvitza projekti “VOOL”
loe artiklit

Sina, mina ja kõik, keda me ei tea

Airi Triisberg analüüsib Anna-Stina Treumundi debüütnäitust
loe artiklit

Inimene kadus

Sven Vabar vaatab Sven Saagi ja Andres Koorti näitust “Kestev minevik” Tallinnas ning selle taustal ka Juka Käärmanni näitust “Tiigi sünd” Tartus
loe artiklit

Tugev haprus. Andrus Rummi ehted

 

Harry Liivrand vaimustub Andrus Rummi ehtenäitusest “Metanoia”

 

loe artiklit

Härra tsirkusedirektor

Maria Jääratsi näituseraport: Artemi Troitski kaasaegse kunsti kogu näitus “Tsirkus”
loe artiklit

The Best of Anders Härm

Kati Ilves luges “Semionaudi päevaraamatut” ja leidis, et Anders Härmi artiklikogumiku väljaandmine oli põhjendatud
loe artiklit

KUNST.EE LISA / ERI

The Economist II: Eesti kunsti ökonoomika

Külaliskoostajate Maarin Mürgi ja Margaret Tali kokku pandud institutsioonikriitilise ajakirjalisa järg kunsti rahastamisest Eestis, kujundanud Margus Tamm ja küljendanud Sverre Lasn
< tagasi

Serverit teenindab EENet