est eng

 

2/2017 2/2017

TOIMETUSELT

I

FOOKUS / EESTI PAVILJON

Inimlikum kui inimene

Stacey Koosel käsitleb Katja Novitskova isiknäitust, mis esindab sel aastal Eestit Veneetsia biennaalil.

II

TEOORIA JA PRAKTIKA / LA BIENNALE DI VENEZIA

Rahvuspaviljonide intensiivsus ja kvaliteet varjutab peanäitust

Jaan Elkeni raport tänavuselt Veneetsia kunstibiennaalilt.

loe artiklit

III

TEOORIA JA PRAKTIKA / HOMO DIGITALIS

Digimõjude kohandamine muuseumi inimmõõtmetesse

Eesti elektroonilise kunsti eriteoreetik Raivo Kelomees arvustab rahvusvahelist digikultuuriga tegelevat suurnäitust "ARS17: Hello World!" Helsingis Kiasma nüüdiskunstimuuseumis.

loe artiklit

IV

TEOORIA JA PRAKTIKA / KONTSEPTUALISM

Arhitekt Okas

Põlvkonnad dialoogis: arhitekt-kunstnik Paco Ulman (s 1980, Tallinn) kirjutab arhitekt-kunstniku Jüri Okase (s 1950, Tallinn) retrospektiivist.

V

TEOORIA JA PRAKTIKA / POSTKONTSEPTUALISM

Järelmõtteid jõulisest miljööst

Eik Hermanni essee 2013. aastal Eestit rahvusvahelisel Veneetsia kunstibiennaalil esindanud Dénes Farkase seni suurimast isiknäitusest kodumaal.

VI

TEOORIA JA PRAKTIKA / EKKM 10

"Fantoomplatvorm"* kui meie kõigi kunstiasutus

Marika Agu ja Siim Preiman märkasid, et tänavune suvi möödub teisiti: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum (EKKM) tähistab oma kümnendat sünnipäeva ja alates 2011. aastast iga-aastaselt korraldatud Köler Prize'i nominentide näitust sel aastal ei toimugi.

Marten Esko: "EKKM ei saa muutuda tagasi selleks, mis see oli."

Kümme aastat EKKM-i! Francisco Martínez intervjueerib Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) uut tegevjuhti Marten Eskot.

VII

TEOORIA JA PRAKTIKA / USA-EST

Krist Gruijthuijsen: "Ma ei oleks seda projekti üheski teises linnas ette võtnud."

Andreas Trossek intervjueeris Berliini KW nüüdiskunsti keskuse direktorit ja peakuraatorit Krist Gruijthuijsenit, kes lendas näituse "Lahustumine – Raivo Puusemp dialoogis" avamise puhul Tallinnasse.

Raymond Pettiboni mõistatuslik kunst*

Peter Schjeldahl kirjutab Raymond Pettiboni, ema poolt eesti päritolu Ameerika kunstniku mahukast retrospektiivist New Yorgis New Museumi kolmel põhikorrusel.

Louis Kahn. Saarlane. Vahearuanne (anno 2017)

Heie Treier kirjutab, mis seisus on USA 20. sajandi arhitektuuriklassiku Louis Kahni Saaremaa päritolu uurimine.

VIII

TEOORIA JA PRAKTIKA / KOLLEKTSIOON

Sadolini kunstikogu algusest

Jüri Hain vaatles näitust EKE–Sadolini kunstikogust, mis on teadaolevalt vanim eraettevõttele kuuluv kollektsioon Eestis.

IX

ARVUSTUSED

Noored on näljased

Kadri Karro käis Grisli Soppe-Kahari ja Danel Kahari esimesel ühisnäitusel.

Marko Mäetamm käib ajaga kaasas*

Andreas Trossek käis Marko Mäetamme isiknäitusel "Ma ainult striimin".

Nukrus inspireerib

Liina Soosaar kirjutab rahvusvaheliselt tunnustatud fotokunstniku Alexander Gronsky debüütnäitusest Eestis.

loe artiklit

Mullid, maalid ja Kraftwerk

Liisa Kaljula kirjutab Mart Vainre isiknäitusest "Mullid".

loe artiklit

X

VARIA

< tagasi

Serverit teenindab EENet