est eng

Värske Kunst.ee 2024/1 vahel on rikkaliku repromaterjaliga illustreeritud erilisa Eesti oksjoniturul läbi aegade kalleimaks kunstnikuks kujunenud Konrad Mägi (1878–1925) elust ja loomingust võrdluses Euroopa kunstiajaloo kaanoniga! Vt: Nils Ohlsen "Konrad Mägi ja Die Brücke Läänemere kaldal – pelgalt kokkusattumus või fenomen?"

 

TOIMETUSELT

(4/2019)

 

Talv 2019

Milline on esimene püsikollektsiooni arvele võetud kunstiteos 17. novembril 2019 oma 100. tegutsemisaastat tähistanud Eesti Kunstimuuseumis? Ja millised on hiljutised muuseumiostud? Kui 2019. aasta 1. oktoobril möödus 100 aastat Pallase kunstikooli avamisest, sai vaevalt olla küsimust, et Tartu Kunstimuuseum tähistab seda sündmust mitmete kogude põhjal koostatud näitusega, aga millisega täpsemalt? Kuidas on aga lugu erakunstimuuseumide kogude väljakujunemisega – võtame näiteks Viinistu kunstimuuseumi? Millist kunsti üldse koguda ja kui palju on ajalool meile varuks (seni)tundmatuid (nais)kunstnikke?

Öeldakse, et kunst on suurem kui elu, ent see on vaid üks põhjuseid, miks hankida endale KUNST.EE, kvartaliajakiri, mis on pühendatud nüüdiskunsti ja visuaalkultuuri eri aspektidele Eestis. Kõik teised põhjused on enamasti juba väga konkreetsed, kutsudes lugejat kunstiteosesse süvenema, kunstnikule järgnema ja tulemuste üle kriitiliselt aru pidama.

Siinses talvenumbris küsivad kunsti alal küsimusi Erle Loonurm, Tõnis Tatar, Reet Mark, Jüri Hain, Hanno Soans, Margit Säde, Indrek Grigor, Maarin Mürk, Andri Ksenofontov, Hardi Volmer, Kadi Hunt, Matthew Rana ja Tamara Luuk. Küsimused, küsimused, küsimused…

Püsige lainel! 

< tagasi

Serverit teenindab EENet