est eng

Värske Kunst.ee 2024/1 vahel on rikkaliku repromaterjaliga illustreeritud erilisa Eesti oksjoniturul läbi aegade kalleimaks kunstnikuks kujunenud Konrad Mägi (1878–1925) elust ja loomingust võrdluses Euroopa kunstiajaloo kaanoniga! Vt: Nils Ohlsen "Konrad Mägi ja Die Brücke Läänemere kaldal – pelgalt kokkusattumus või fenomen?"

 

4/2012 4/2012

Laadi alla:

I

FOOKUS / TRAUMA JA RAVI

Kuidas puhastada kunstiajalugu traumaatilistest metafooridest

Heie Treier diagnoosib 1990. aastate kunstiskandaalide kontekste, põhjusi ja tagajärgi Eestis, mille mõju on tunda nii üldrahvalikul kui ka kunstimaailma tasandil veel siin ja praegugi.

loe artiklit

II

FOOKUS / NOOR-EESTI

Kunst, mis toitub Tiigrist

Magdalena Radomska mõtteid kolmandast Artishoki biennaalist.

III

FOOKUS / AVALIK RAHA JA ERAKAPITAL

Stedelijki totaalne muutumine

Margaret Tali uurib Bart Ruttenilt, kuidas Euroopa muuseumid võtavad üle ameerika stiilis sponsoreerimismudeleid ning mida see institutsioonide jaoks tähendab.

loe artiklit

IV

TEOORIA JA PRAKTIKA / AVANGARDI KLASSIKUD / VINT

Natuke enam kui isiklik esteetiline universum?

Minni Hein tõlgendab 20. sajandi teise poole eesti kunsti ühe võtmekuju Tõnis Vindi loomingut integraalse teooria võtmes.

V

TEOORIA JA PRAKTIKA / AVANGARDI KLASSIKUD / LAPIN

Leonhard Lapini ateljees, Vabaduse platsil

Al Paldrok intervjueerib Eesti Kunstiakadeemia emeriitprofessorit Leonhard Lapinit, kes räägib nii kunsti juurde jõudmisest, kunstidiskursuse ja kunstnikupositsiooni muutumisest läbi aastate kui ka loomeprotsessist, alkoholist ja seksuaalsusest.

VI

TEOORIA JA PRAKTIKA / POSTMODERNISMI KLASSIKUD / LAIMRE

Laimre on toru*

Värske uuring tõestab, et professor Marco Laimre puhul on tegemist õõnsa silinderja kehaga, teatab Indrek Grigor.

loe artiklit

VII

TEOORIA JA PRAKTIKA / SUVEFESTIVAL

Kuidas esitada vaikust

Marie Vellevoog kirjutab performance'i- ja installatsiooniõhtust "Vaikus" Sagritsa muuseumis.

VIII

TEOORIA JA PRAKTIKA / BIOKUNST

Biomeedia uus vana dogma

Veronika Valk süvenes Oron Cattsi küsitledes biokunsti.

loe artiklit

IX

ARVUSTUSED

Feminismifännide arhiiv

Rebeka Põldsam sukeldub arhiividesse: "re.act.feminism#2 – a performing archive" Tallinnas.

Moeta rõivad

Aliina Astrova kritiseerib Kumu näitust "Mood ja külm sõda".

Jüri Ojaveri rikutud sümmeetria

Tiit Kändleri kunsti- ja teadusalaseid mõtted Jüri Ojaveri isiknäitusest "Song / Rupture".

Näituse arvustus: "Ja nõnda edasi ja nii edasi"

Tekst ja pilt: Lisa ja Kristen Dobbin.

Mäng ja surm

Kunstirühmituse Demodictus (Ott Pilipenko, Mari Prekup, James Connor, Priidik Hallas, Taavi Tulev, Märt Vaidla) esimesest näitusest "Demodictus" kirjutab Oliver Laas.

loe artiklit

Jaan Toomiku singulaarsete žestide teater

Johannes Saare lisandusi Marco Scotini märkmetele.

Piltidest sõnadeks

Dénes Farkas Alvar Aalto pimedamal poolel – Johannes Saare jõulukaart Rovaniemist.

loe artiklit

X

VARIA

XI

UUS TRÜKIS

XII

Erilisa GRAND TOUR 2012

dOCUMENTA (13) / Manifesta 9 / 7. Berliini biennaal

dOCUMENTA (13)

Hanno Soansi reportaaž Kasselist.

Tähtsaim nüüdisaegse kunsti näitus

Kaire Nurk analüüsib tänavust "dOCUMENTAt": TEKST(id) ja TEOSED.

Visible Insolvency*

Ainult asutusesiseseks kasutamiseks ehk kiri kolme kunstniku kompaniilt, mida eksponeeriti 9. "Manifestal" Genkis.

loe artiklit

Vastupanu esteetika

Anu Allase reportaaž Berliinist.

< tagasi

Serverit teenindab EENet