est eng

Värske Kunst.ee 2024/1 vahel on rikkaliku repromaterjaliga illustreeritud erilisa Eesti oksjoniturul läbi aegade kalleimaks kunstnikuks kujunenud Konrad Mägi (1878–1925) elust ja loomingust võrdluses Euroopa kunstiajaloo kaanoniga! Vt: Nils Ohlsen "Konrad Mägi ja Die Brücke Läänemere kaldal – pelgalt kokkusattumus või fenomen?"

 

3/2018 3/2018

Laadi alla:

pdf

I

FOOKUS / €

Merkuuri vari Saturnil

Krista Kodres kirjutab kunsti rahalisest väärtusest ja tellimuse mõjust kunstiloomele läbi ajaloo.

loe artiklit

II

TEOORIA JA PRAKTIKA / RAHVUSVAHELINE SKAALA

Taaniel Raudsepp: "Tallinna Kunstihoone on nüüd parem kui varem."

Stacey Koosel intervjueerib Tallinna Kunstihoone direktorit Taaniel Raudseppa.

III

TEOORIA JA PRAKTIKA / TÕLKEKULTUUR

Balti sümbolism Pariisis

Jaak Kangilaski kirjutab kevadel Orsay muuseumis Pariisis Balti riikide iseseisvuse 100. sünnipäeva tähistanud näitusest "Sümbolism Baltimaade kunstis", mis aasta teises pooles saabub eksponeerimiseks ka Tallinnasse Kumu kunstimuuseumi.

loe artiklit

"Vabad hinged. Sümbolism Baltimaade kunstis" Pariisi kesklinnas

Juha-Heikki Tihinen analüüsib Baltimaade mõju Pariisi globaalses kontekstis.

IV

TEOORIA JA PRAKTIKA / METROPOL

Terra incognita

Indrek Grigor analüüsib, mida räägiti Läti pealinnas tänavu esmakordselt toimunud Riia rahvusvahelisest nüüdiskunsti biennaalist kohapeal.

Kas 13. Balti triennaal oleks pidanud unustama globalismitondi?*

Orit Gat kirjutab tänavusest Balti triennaalist – 1979. aastal alguse saanud kunstitriennaali peetakse tänavu esimest korda kõigis kolmes Balti riigis.

Berliini biennaal taotleb reaalsusest reaalsemat

Kärt Kelder raporteerib, mida oli näha 10. Berliini nüüdisaegse kunsti biennaalil.

V

TEOORIA JA PRAKTIKA / PERIFEERIA

Suvine agro-tech meeleolu Maajaamas

Marika Agu ja Francisco Martínez arutavad infotehnoloogia ja maaelu omavaheliste vahekordade üle.

Ülevuse geopoliitika

Margus Tamm reisis Nidale ja Narva – mõlemad on ju siinkandis geopoliitilised piirialad?

VI

TEOORIA JA PRAKTIKA / RAHVUSVAHELINE EDU

Deimantas Narkevičius: "1990. aastate algul ei olnud meid kogu ülejäänud maailma jaoks olemas."

Triin Tulgiste intervjueerib Deimantas Narkevičiust.

VII

TEOORIA JA PRAKTIKA / DIALOOG

Spontaansus pole kummastusest kaugel: kahe graafikakunstniku dialoogist

Lembe Rubeni "Spontaansuse kood" Draakoni galeriis ja Gudrun Koppeli "Kuigi tähtede liikumine taevas on illusioon, mille põhjustab meie endi pöörlemine, näikse täiesti reaalne olevat – Kummastused" Hobusepea galeriis on aluseks Elnara Taidre võrdlevale analüüsile.

VIII

TEOORIA JA PRAKTIKA / EKSISTENTSIALISM

Mõttetu süsteem?

Hanno Soans kirjutab Tarmo Salinist ja tema koomiksitest.*

IX

MÜTOPOEESIA

Peeter Linnap, "Ajaloo vabriku" tegevjuht – trikk kahe peegli ja nelja peegeldusega

Margus Tamme ettekanne 2018. aasta Riia Fotobiennaalil.

X

TAKES TWO TO TANGO

Paaristantsud kunsti ja konteksti ümber

Hanno Soans kirjutab ingliskeelsest raamatust "Estonian Art 20", milles 30 eesti kunstnikku usutlevad vastastikku teineteist.

XI

VARIA

< tagasi

Serverit teenindab EENet