est eng

"Utoopilisemad soovid nägid ette, et tulevikus kahaneb vajadus töötamise järele pea olematuks ning inimestel on järjest rohkem vaba aega. Vabadus töökohustustest soodustab aga kollektiivseid koostegemisi, reisimist jms tegevusi, mis nõuavad ka uusi ruumilisi lahendusi, et see kõik sujuvalt toimiks." – Aleksander Zahharov, "Paberarhitektuur ja plaanimajandus" (1/2023)

 

2/2020 2/2020

Laadi alla:

pdf

KUNSTITEADUSLIKKE METODOLOOGIAID

Mis on šedööver? (2000/1)

Ka tundmatu flaami kunstniku maal "Külamaastik" võib olla šedööver, on Mai Levin veendunud.

Abiks tulevastele Wiiralti uurijatele (2000/1)

Ants Juske otsib uusi meetodeid Eduard Wiiralti loomingu käsitlemiseks.

Vera Muhhina "Tööline ja kolhoositar" (1936). Nõukogude kunsti esindusteos (2000/1)

Linnar Priimägi.

Kaotatud (hüper?)reaalsus: Elkenist antropoloogi pilguga (2001/1)

Anders Härm.

Sooster, unes ja ilmsi (2002/1)

Vaino Vahing otsib eerose ja taanatose võitluse jälgi Ülo Soosteri loomingus.

AUTORI(POSITSIOONIDE) LAHKAMINE

Tagasi Toomiku juurde (2002/3)

Hanno Soans.

Ene-Liis Semper ja mängu ilu (2003/1)

Anu Allas.

Ühest verisest traumast (2004/2)

Eero Epneri mõtted Marko Mäetamme viimaste maalide juures.

Viis küsimust Peeter Allikule (2005/1)

Heie Treier.

PITTURA METAFISICA

Fernand Léger Tallinnas (2005/2)

Jüri Hain rekonstrueerib ühe 1937. aasta detsembripäeva.

Veneetsia biennaal: 110 aastat poliitikat, kunstist rääkimata (2005/2)

Maria-Kristiina Soomre.

Elu ruum (2005/3)

Ando Keskküla intervjuu Kaire Nurgale.

Giorgio de Chirico televiisor (2006/1)

Heie Treier.

Puhtalt objektiivne idee / Kümme aastat hiljem (2006/3)

Kaido Ole.

TEOSTUNUD JA TEOSTUMATA PROJEKTID

documenta 12 ajakirjad (2007/2)

Heie Treier.

kunst.ee kriitikaraamatute sarja fiktiivseid kaanekujundusi (2008/1)

Tõnu Kaalep.

SISSEJUHATUS SOOUURINGUTESSE

Töötava naise tagasitulek (2009/1–2)

Katrin Kivimaa vahendab Liina Siibi fotonäitusel "Naine võtab vähe ruumi" tekkinud mõtteid.

Sina, mina ja kõik, keda me ei tea (2010/1–2)

Airi Triisberg analüüsib Anna-Stina Treumundi debüütnäitust.

POLIITILINE JA/VÕI PERSONAALNE

Aeg õilistab kõike (2011/3–4)

Kristiina Davidjants vaatleb Kristina Normani dokumentaalfilmi "Et meeldiks kõigile".

Koosolemise kaos ja kord (2012/3)

Kirke Kangro muljed Edith Karlsoni ja Kris Lemsalu ühisnäitusest "Koosolemine".

Diskreetne "Damage" – poliitiline on isiklik! (2013/4)

Hanno Soans kirjutab Mark Raidpere isiknäitusest "Damage".

Peaaegu seaduslik (2014/4)

Johannes Saar kontekstualiseerib Jaanus Samma isiknäitust "Kampsunipood Hair Sucks".

Malle Leisi tütar (2015/1)

Sandra Jõgeva mõtteid Malle Leisi retrospektiivnäitusest "Kollane suvi".

EXPORT COMPLEX INC.

Uus fotogeeniline Köler Prize (2016/2)

Liisa Kaljula külastas selleaastast Köler Prize'i nominentide näitust Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis.

Inimlikum kui inimene (2017/2)

Stacey Koosel käsitleb Katja Novitskova isiknäitust, mis esindab sel aastal Eestit Veneetsia biennaalil.

Käsi püsti, kes… (2018/1)

Maarin Mürk käis Marge Monko isiknäitusel "Kivid teemantide, teemandid kivide vastu".

Ex machina (2019/1)

Indrek Grigor analüüsib Helsingi Taidehallis aset leidnud näitust "Alice, Neeme & Jass".

KOROONAKRIISI ÕPPETUNDE

VARIA

UUS TRÜKIS

< tagasi

Serverit teenindab EENet