est eng

Värske Kunst.ee 2024/1 vahel on rikkaliku repromaterjaliga illustreeritud erilisa Eesti oksjoniturul läbi aegade kalleimaks kunstnikuks kujunenud Konrad Mägi (1878–1925) elust ja loomingust võrdluses Euroopa kunstiajaloo kaanoniga! Vt: Nils Ohlsen "Konrad Mägi ja Die Brücke Läänemere kaldal – pelgalt kokkusattumus või fenomen?"

 

TOIMETUSELT

(1/2020)

Milline näeks välja kunstiajaloo kaanon, milles mehi ja naisi oleks esitletud võrdselt? Kas see oleks laias laastus üsna samasugune kui praegu või harjumuspäraste muuseumiekspositsioonidega võrreldes hoopiski midagi erinevat? Kas ajaloole saab kätte maksta ja kes naerab viimasena? Kas fotograafia suudab pakkuda ajaloole mittepolitiseeritud pilku? Kuidas üldse rääkida tõsistel, filosoofilistel teemadel, aga mitte muutuda naeruväärseks? Näiteks, et mis on mäng ja mis on "päriselu" või mis on teater ja mis on kunst? Mis on olemas olemine ja kuidas minna läbi ruumist? Ja mis saab Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumist (EKKM) pikemas perspektiivis?

Öeldakse, et kunst on suurem kui elu, ent see on vaid üks põhjuseid, miks hankida endale KUNST.EE, kvartaliajakiri, mis on pühendatud nüüdiskunsti ja visuaalkultuuri eri aspektidele Eestis. Kõik teised põhjused on enamasti juba väga konkreetsed, kutsudes lugejat kunstiteosesse süvenema, kunstnikule järgnema ja tulemuste üle kriitiliselt aru pidama.

Siinses numbris küsivad kunsti alal küsimusi Sanna Lipponen, Johannes Saar, Neeme Lopp, Ott Karulin, Erkki Luuk, Hirohisa Koike, Heili Sepp ja Andreas Trossek. Küsimused, küsimused, küsimused…

Püsige lainel!

< tagasi

Serverit teenindab EENet