est eng

"Olen kunagi tema loomingu iseloomustamisel [---] osutanud augulisele nahale, mis ei kata, varja ega ilusta, vaid toob sisemuse vihjamisi nähtavale." – Reet Varblane vastab Hedi Rosma küsimustele seoses Anu Põdraga, kelle teosed on eksponeeritud tänavusel 59. rahvusvahelise Veneetsia kunstibiennaali peanäitusel "The Milk of Dreams" (Ulmade piim). "Rääkimata taustalood: Anu Põder (1947–2013) ja tema postuumne rahvusvaheline tähelend" (KUNST.EE 3/2022)

 

TOIMETUSELT

(3/2019)



Kuidas tähistab Eesti Kunstimuuseum oma 100. sünnipäeva tänapäeva kunstnikke silmas pidades ja nüüdiskunstnikke pidustustesse kaasates? Kuidas näeb välja praegugi veel külalistele avatud 58. rahvusvaheline kunstibiennaal Veneetsias, kui pidulikud avamiskõned on juba kevadel peetud ja preemiadki kätte antud? Mida kujutab endast Ameerika nüüdiskunstivälja üks olulisi plinkivaid majakaid, 1932. aastast aastanäitusena toimunud ja 1973. aastast biennaali vormi võtnud Whitney biennaal? Mis oleks ühe eesti kunstniku jaoks anno domini 2019 vingem, kas retrospektiiv Tallinnas, Riias, Moskvas või hoopiski Pariisis? Rahvusvaheline skaala, jah, kuid mitte ainult…

Öeldakse, et kunst on suurem kui elu, ent see on vaid üks põhjuseid, miks hankida endale KUNST.EE, kvartaliajakiri, mis on pühendatud nüüdiskunsti ja visuaalkultuuri eri aspektidele Eestis. Kõik teised põhjused on enamasti juba väga konkreetsed, kutsudes lugejat kunstiteosesse süvenema, kunstnikule järgnema ja tulemuste üle kriitiliselt aru pidama.

Siinses sügisnumbris küsivad kunsti alal küsimusi Kaire Nurk, Johannes Saar, Jaan Elken, Agnese Pundi┼ća, Merilin Talumaa, Mai Levin, Neeme Lopp, Andrus Laansalu, Aksel Haagensen, Lilli-Krõõt Repnau ja Madis Vasser. Küsimused, küsimused, küsimused…

Püsige lainel! 

< tagasi

Serverit teenindab EENet